A statisztikák szerint a nők 85%-a tapasztal fájdalmat a magassarkú cipők viselése során. Berlinben azonban felfedeztünk egy innovatív megoldást, amely segíthet ezen a problémán.

A Dubajban kifejlesztett új magassarkú cipők apró elektromos impulzusokkal stimulálják a lábat, ezzel segítve a nők mindennapi kényelmetlenségeinek enyhítését. Az innovatív technológia ígéretes megoldásokat kínál, de sajnos az ára sokak számára megfizethetetlen marad.
Visszér, mozgásszervi fájdalom, de akár az artrózis néven is ismert porckopás lehet a vége a magassarkú cipők viselésének. Valójában ez több mint elméleti lehetőség, a GITEX Europe konferencián idézett adat szerint a nők 85 százaléka panaszkodik olyan kisebb-nagyobb egészségügyi problémákra, melyek mögött a régóta a nőiességhez társított magassarkúk állnak.
A Yush cég innovatív megoldásokat kínál, amelyeket nemrégiben a berlini szakkiállításon mutattak be. Az újdonság, melyet "az első magassarkú, ami figyel a lábadra" jelmondattal hirdetnek, forradalmasíthatja a női cipők világát. A tervezés folyamata Dubajban zajlik, míg a gyártás Firenzében történik, így a termékek a luxus és a minőség egyedülálló kombinációját képviselik.
A Yush innovációja a legfrissebb tudományos felfedezésekre támaszkodva hozta létre a neuromuszkuláris stimuláció (NMES) technológiát. Ez a folyamat a cipő bőrfelszíni elektródáin keresztül gyenge elektromos impulzusokat juttat a lábba, ezzel aktiválva a vérkeringést. Ennek eredményeként csökken a vénás pangás, amely a visszér megjelenésének egyik legfőbb kiváltó oka. Az élményt minden felhasználó a saját preferenciái és igényei szerint alakíthatja, a cipőhöz bluetooth-on csatlakozó mobilalkalmazás segítségével.
A Yush fejlesztői szerint a stimuláció, amely a lábizmokat is aktiválja, hatékonyan segít megszüntetni a nehézlábérzést és a bedagadó lábakat, ezzel javítva a magassarkút viselők mindennapjait.
A vezeték nélkül tölthető technológiát két szakaszban tervezi bevezetni a dubaji vállalkozás. Elsőként cipőket dobnak piacra, melyekbe már be van építve a megoldás. A luxusnak persze ára van: 350-400 ezer forintnyi összegért megvásárolható magassarkúkra kell gondolni. A Yush ezután nagy és ismert cipőmárkáknak is kínálja majd technológiáját, amit aztán azok beépíthetnek saját lábbelijeikbe. A GITEX Europe-on tartott bemutatón a cég képviselője elmondta: utóbbi fázisban várhatóan kirándulós és sportcipőkben, sőt munkavédelmi cipőkben is megjelenhet a lábjólléti megoldás.
A cég több befektetési körön is túlvan, jelenleg az utolsó finomításokat végzik a terméken. A Yush első cipői 2026-ban kerülhetnek a piacra. Van kiket célozni: a dubaji vállalkozás által idézett adatok szerint a luxusmagassarkú-piac évente mintegy hétmilliárd dolláros forgalmat bonyolít. A startup azt tűzte ki, hogy a piacra lépés után három éven belül megszerzi ennek egy százalékát, vagyis egy 70 millió dolláros szeletet.