A hír szerint az Ügyfélkapu+ szolgáltatás bevezetése körülbelül 8000 forintba kerülhet. Az Alfahir.hu cikke rávilágít arra, hogy ez a költség milyen hatással lehet a felhasználókra és a digitális ügyintézésre. Az új rendszer célja, hogy egyszerűsítse az a
A frissen kialakított rendszerbe, amelyet hirtelen és alapos előkészítés nélkül vezettek be, csak eSzemélyi igazolvány birtokában lehet regisztrálni. Fontos megjegyezni, hogy a jövőben ennek a szolgáltatásnak díja lesz.
Társadalmi egyeztetésre kerültek azok a javasolt változtatások, amelyek az "egyes okmányok kiállításával és a postai kézbesítéssel kapcsolatos igazgatási szolgáltatási díjak mértékét" érintik. Az előterjesztést Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter jegyzi - derítette ki a Pénzcentrum.
Ha életbe lép a rendelet, többféle okmányért is díjat kell majd fizetni, ideértve a személyi igazolványt is, amely eddig díjmentes volt. Az ingyenes lehetőség azonban megmarad, ha a régi állandó személyazonosító igazolvány érvényessége lejár, és emiatt új okmányt kell kérni, illetve ha a kérelmező még nem töltötte be a 14. életévét, és ezért kér személyazonosító igazolványt.
Sokan fognak érintetté válni azzal kapcsolatban, hogy 2025. január 16-tól véget ér az Ügyfélkapu néven ismert belépési rendszer - hívja fel a figyelmet a 24.hu.
Az Ügyfélkapu+ rendszer fogja átvenni a helyét, és a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) is elérhetővé válik a felhasználók számára. Fontos azonban, hogy a regisztrációhoz szükséges egy aktivált eSzemélyi igazolvány. Ez azt jelenti, hogy jelenleg csak azok regisztrálhatnak, akiknek az okmányuk 2021. június 23. után lett kiállítva.
Az új személyi igazolvány kiállítása a tervek alapján február 1-jétől 7700 forintba fog kerülni.
A DÁP-os regisztrációt a kormányablakokban is el lehet végezni. Érdemes megjegyezni, hogy a kormányablaknál történő regisztráció során nem szükséges az eSzemélyi igazolvány alkalmazása.
Magyar Könyvelők Országos Egyesületének (MKOE) becslése szerint körülbelül félmillió magyar állampolgár rendelkezik még a 2021 júniusánál régebbi típusú érvényes személyi igazolványokkal. Amennyiben mindegyikük új személyazonosító okmányt igényelne a DÁP és az Ügyfélkapu+ használatához, az mintegy 4 milliárd forintnyi pluszpénzt jelentene a költségvetésnek.
Az MKOE december elején javaslatot tett arra, hogy a tervezett Ügyfélkapu+ bevezetését halasszák el, mivel...
Egy friss felmérés alapján meglepően sokan nincsenek tisztában azzal, hogy az állam milyen elvárásokat támaszt az elektronikus ügyintézés során.
A szakemberek tapasztalatai szerint az állampolgárok még az authentikátor kifejezést se tudják értelmezni, a QR kódos regisztrációt pedig bonyolultnak, érthetetlennek tartják.
A Jobbik is kifejezte ellenérzéseit az új rendszer bevezetésével kapcsolatban.
"Januártól magyarok millióinak lesz olyan a viszonyuk az államigazgatáshoz, mint száz évvel ezelőtt az írástudatlan bennszülötteknek a gyarmati hatóságokhoz: kénytelenek leszünk alávetni magunkat az új rendszernek, de közben alig értjük, mi történik velünk."
- mutat rá Adorján Béla pártelnök. A Jobbik követelei azt is, hogy maradjon meg minden személyes ügyintézési lehetőség, mindaddig, ameddig erre társadalmi igény van.
"A digitalizáció váljon egy gyors és gördülékeny úttá mindazok számára, akik szabad akaratukból lépnek rá, de ne legyen kényszerű kötöttség azoknak, akik a hagyományos ügyintézési módokat preferálják!"