A VUK C63 AMG nem csupán egy autó, hanem a legendás 190 Evo-II szellemiségét idézi meg, amelyet a V8-as motor ereje hajt. Az ikonikus modell újragondolt változata, amely a sportosság és a teljesítmény tökéletes harmóniáját kínálja.

A gyár már felismerte, hogy a Mercedes-AMG C 63 V8-as biturbóról plug-in hibrid négyhengeresre való áttérése elhamarkodott lépés volt, de számukra már nincs visszaút. A következő generáció várhatóan akkumulátoros-elektromos hajtásra vált, hogy valamilyen módon jóvátegyék a döntést. Azonban a rajongók számára van egy izgalmas alternatíva: az osztrák VUK Vision Ultimate Kraft tuningcég, amely a híres AMG 4,0 literes V8-as motort integrálja az aktuális C-osztályba. A projekt megvalósítása körülbelül két évnyi fejlesztést igényelt, és bár az eredeti váltót megőrzik, a kardántengely cseréje elkerülhetetlen, hiszen a V8-as biturbó jelentősen erősebb nyomatékkal bír, mint a négyhengeres változat.
A VUK eddig csupán motorcserét kínált, de mostantól új szolgáltatással bővült: karosszériaátépítéssel is várják a vásárlóikat. Az új VUK EVOlution X nevű modell célja, hogy megidézze a legendás Mercedes-Benz 190 2.5-16 EVO II-t. Ennek érdekében a karosszéria jellegzetes, szélesített kerékjáratai és a felnik stílusa a klasszikus sportautóra emlékeztet. Az összképet pedig egy impozáns méretű hátsó szárny teszi teljessé, amely nemcsak esztétikai, hanem aerodinamikai szempontból is jelentős szerepet játszik.
A VUK manufaktúra mindössze 63 darab, különleges példányt készít a C 63 S modellből, amelyek között szerepelnek az EVOlution X karosszériakészlettel felszerelt változatok is. A vételár egyelőre nem került nyilvánosságra, de aki megengedheti magának egy Mercedes-AMG C 63-as beszerzését (amely 680 LE és 1020 Nm rendszerteljesítménnyel büszkélkedhet), és hajlandó jelentős összegeket költeni arra, hogy az autó teljesítményét csökkentse (612 LE és 700 Nm a V8-as biturbó képességeihez képest), annak a pénz nem jelenthet akadályt.