Vasseur kiemelte, hogy a média egyre inkább agresszív irányt vett, különösen az internetes kattintásvadászattal és a Ferrari körüli felhajtással kapcsolatban - F1VILÁG.HU.

A Ferrari csapatfőnöke -- aki júliusban hosszabbította meg szerződését a maranellóiakkal -- különösen két álhírt emelt ki: az egyik arról szólt, hogy a Scuderia ki akarja rúgni őt, és Christian Hornert szeretné kinevezni helyére, a másik pedig Charles Leclerc állítólagos Mercedeshez igazolásáról szólt.
"A pletykák váltották ki a felfordulást" – nyilatkozta Vasseur az Auto, Motor und Sport című német magazinnak. "Nem én indítottam el ezeket a találgatásokat, hanem a média. Sem a Ferrari, sem én nem reagáltunk a helyzetre. Manapság azonban elkerülhetetlenek ezek a beavatkozások. Nem szeretném minden újságírót egy kalap alá venni, de az internet korában a tudósítások sokkal agresszívebbé váltak. A sajtóra egyre nagyobb nyomás nehezedik, hogy kattintásokat generáljanak."
Vasseur főként az olasz sajtó kritikáit nehezen viselte, és többször is azt hangsúlyozta, hogy inkább őt támadják, mintsem a Ferrari munkatársait. Különösen mélyen érintette, amikor Loïc Serra, a Ferrari technikai igazgatója került a figyelem középpontjába.
"Amikor ezek a pletykák először felröppentek Kanadában, nagyon dühös voltam, mert túl messzire mentek. A technikai igazgatómat, Loïc Serrát azzal vádolták, hogy nem végzi jól a munkáját. Pedig a 2025-ös autó gyakorlatilag készen volt, amikor Loïc nálunk kezdett dolgozni."
Egy újabb izgalmas fejezet bontakozott ki Charles Leclerc szerződésével kapcsolatban, amely hatalmas hullámokat vert a Forma-1 világában. Hiába hangoztatta többször is, hogy hosszú távú elköteleződését a Ferrarival nem kérdőjelezheti meg senki, a pletykák és találgatások folyamatosan felröppentek arról, hogy esetleg a Mercedeshez szerződhet.
"A Charles Leclerc-rel kapcsolatos történet hasonló volt" - folytatta Vasseur. - "Egyesek rendszeresen azt írták, hogy Charles a Mercedeshez megy. Senkit sem érdekelt, hogy ő többször is megerősítette: hosszú távú szerződése van a Ferrarival. Ez hatással van a csapatra. Olaszországban az emberek érzelmesebben reagálnak. E háttérzaj nélkül a Ferrarival folytatott tárgyalásaim sokkal gyorsabban lezárultak volna."