A Mercedes mostani nézőpontja szerint másként közelítené meg Hamilton és Verstappen első komoly összecsapását.


A Mercedes kommunikációs igazgatója utólagosan elismeri, hogy a 2021-es silverstone-i incidens után más megközelítést kellett volna alkalmazniuk Lewis Hamilton és Max Verstappen ügyében.

A 2021-es Forma-1-es szezon a sportág történetének egyik legvitatottabb és legpolitizáltabb időszakaként vonult be a köztudatba, főként a Red Bull és a Mercedes szembenállása miatt, amely nemcsak a pályán, hanem azon kívül is intenzív feszültséget generált. Az indulatok igazán eldurvultak Lewis Hamilton és Max Verstappen silverstone-i ütközése után, amely nemcsak a versenyzők, hanem a két csapat szurkolótáborai között is komoly ellentéteket szült, és a Mercedes sem maradt mentes a konfliktusból.

Miután Hamilton a Copse-kanyarban kipöccintette a holland versenyzőt, a Mercedes úgy ünnepelt, mintha a legnagyobb riválisuk nem éppen kórházban lenne, ahol a 51 G-s becsapódás következtében rövid eszméletvesztést szenvedett. A Verstappen által elszenvedett ütés mértéke csak később derült ki, amikor elárulta, hogy az azévi USA Nagydíjon látási zavarokkal küzdött a baleset következményeként.

De az már Silverstone-ban is feldühítette a Hamilton büntetésének újravizsgálatát kérvényező Red Bull vezetését, hogy a Mercedes mintha tudomást sem vett volna a hétszeres világbajnok által okozott baleset súlyosságáról, és az alábbi közleményt adta ki akkor, amikor az FIA elutasította az újravizsgálati kérelmet: "Reméljük, hogy ez a döntés pontot tesz a Red Bull Racing felsővezetésének összehangolt Lewis Hamilton jó hírnevének és becsületességének elhomályosítását célzó kísérletének végére."

Bradley Lord, a Mercedes kommunikációs vezetője úgy véli, hogy a csapat külső kommunikációja alapján sokan azt hihették, hogy nem foglalkoznak Verstappennel. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke korábban már említette, hogy Paul Monaghan, a Red Bull főmérnöke a baleset után megnyugtatta őt, miszerint a holland versenyző jól van. Emiatt Wolff nem vette fel a kapcsolatot Verstappen csapatával, amit most már hibának tart. Lord ugyanakkor hangsúlyozta, hogy más módon is kifejezhették volna magukat a helyzet kapcsán.

"Amire igazán sajnálkozom, az az, hogy túlságosan magabiztosak voltunk a Red Bull egyik versenyzőjének szavaival kapcsolatban, ami Max állapotát illeti a 2021-es silverstone-i baleset után. Az, ahogyan kívülről látták, hogy miként reagáltunk a baleset következményeire, volt az a fordulópont, amely után a kapcsolatunk drámai módon megromlott abban a szezonban. Másképp is kezelhettük volna a helyzetet, így jobban kifejezve az aggodalmunkat Max iránt, függetlenül attól, hogy mit gondoltunk az incidensről és a felelősségről."

"Az eseményeknek volt egy olyan aspektusa, amely teljesen váratlanul alakult, és sajnálatos módon, bár nem szándékosan, komoly feszültséget generált a szurkolótáborok között. Valószínűleg a helyzet feszültsége játszott közre ebben. Ha visszautazhatnánk az időben, másképp reagálnánk arra, amit azon a délutánon tettünk" - nyilatkozta a PlanetF1-nek a kommunikációs igazgató, aki hangsúlyozta, hogy aggódtak Verstappenért, csupán ezt a gondolatot nem tükrözték a reakcióik.

Verstappen nem látott rendesen, miután Hamilton kilökte, és majdnem feladott egy versenyt

A 2011 óta a Mercedes csapatát erősítő Lordot arról is faggatták, hogy mik voltak eddigi pályafutásának legemlékezetesebb pillanatai.

A legizgalmasabb pillanatok azok, amikor a káosz határvonalán egyensúlyozunk, és próbálunk megbirkózni az adrenalintól fűtött helyzetekkel, amikor a dolgok váratlanul felgyorsulnak. Hihetetlenül hálás vagyok, hogy pályafutásom során eddig elkerültem azokat a legszörnyűbb forgatókönyveket, amik az F1 világában előfordulhatnak, mint például egy súlyos baleset vagy tragikus esemény. Lekopogom, és remélem, hogy ez a szerencse a jövőben is mellettem áll majd.

"De amikor krízishelyzetről beszélek, az ellenük irányuló komoly esetekre vagy nagy politikai vitákra gondolok. Azok szuper intenzívek, és a nyomás miatt mindig elképesztően nagy elégtételt jelentenek. Visszagondolva a 2013-as gumitesztünkre, aztán az amiatti összeveszésre az FIA-val, felvillanyozó néhány nap volt a folyamat részesének lenni."

Lord a 2021-es szezon végére is utalt, kiemelve, hogy véleménye szerint ekkor már sikerült elkerülniük a kommunikációs hibákat.

Visszatekintve a 2021-es abu-dzabi versenyre és a későbbi reakciónkra, úgy érzem, hogy a csendes döntésünk, miszerint nem kommunikálunk, egy elegáns és erőteljes válasz volt egy olyan rendkívül bonyolult helyzetre, amelyet szavakkal nehéz lett volna kifejezni. Ezen kívül emlékezetes esemény volt Nico [Rosberg 2016-os] visszavonulása is. Az a pillanat, amikor egy teremben ültünk, és tudtuk, hogy mindjárt egy olyan bejelentés következik, ami mindannyiunkat meglephet, igazán különleges volt. Ritkán tapasztalható a sportágunkban, hogy egy ilyen hírt előre ne szivárogjon ki, és ez az eset pontosan ilyen volt. Amikor Nico bejelentette a visszavonulását, az mindenkit sokkolt, és a helyzet különleges izgalmat adott az eseménynek. Figyelni és részese lenni ennek a pillanatnak felejthetetlen élmény volt. Az is érdekes kihívás volt, hogy az előző este sajtóközleményeket írtunk, miután Nico elárulta nekünk a terveit.

Related posts