A Red Bull kifejezte köszönetét a McLaren aggályaiért, emlékeztetve arra, hogy Wolff már 2021-ben is hasonló megjegyzéseket tett: "Tisztában vagyunk a dolgokkal, tudjuk, mit csinálunk!" | M4 Sport


A McLaren csapatfőnöke éles megjegyzést tett a Red Bullra, akik az autójuk fejlesztésével foglalkoznak az év végéig. Helmut Marko véleménye szerint felesleges a 2026-os lehetséges nehézségekről találgatni. Ezzel szemben Laurent Mekies részletesen kifejtette a csapatuk mögötti gondolkodásmódot.

A Red Bull ismét meglepetést tartogatott a nézők számára a legutóbbi Mexikói Nagydíjon, ahol újabb innovatív fejlesztések kerültek a versenyautójukra. Ez már a padlólemezük ötödik módosítása volt, ami jól mutatja a csapat elkötelezettségét a folyamatos fejlődés iránt. Legutóbb Monzában végeztek egy fontos módosítást a szívóhatást növelő komponensen, ami kulcsszerepet játszott abban, hogy a RB21-es újra a győzelemért harcolhasson, és ezzel a McLaren elleni bajnoki küzdelembe is visszakerültek.

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke Mexikóban elmagyarázta, ők miért állították le már korábban az idei autójuk fejlesztését, és megjegyezte: az a tény, hogy a Red Bull még a 2026-os projektjétől is forrásokat vont el, csak hogy javítsa az idei autó teljesítményét, talán azt jelzi, hogy bizonyos nehézségek miatt nem hiszik, hogy jövője bajnoki címért csatázhatnak, ezért próbálnak az idei utolsó szalmaszálba kapaszkodni. A szóbeszéd szerint a Red Bull saját motorja nem ígérkezik olyan erősnek és megbízhatónak, mint egyes gyártóké, és ez visszaesést hozhat a bikásoknál.

Helmut Marko körüli spekulációk bárhol felüthetik a fejüket, de a Red Bull határozottan tisztában van azzal, hogy mit jelentett számukra ez a késleltetett fejlesztési lépés. Meggyőződésük, hogy ennek a döntésnek nem lesz negatív hatása a következő versenyévre. "A jelenlegi fejlesztés fő célja a hűtőrendszer hatékonyságának javítása, különösen itt, ahol az atmoszféra ritkább" - részletezte a Red Bull szakértője, hangsúlyozva, hogy a padlólemez módosításai szorosan összefonódnak a hűtési csomagban végrehajtott változtatásokkal.

A csapat az FIA-nak benyújtott dokumentumában a leszorítóerő növelését is célként említette, ami teljesítményjavító fejlesztéssé teszi a padlólemezt. Azt egyébként csak Max Verstappen kapta meg, Cunoda Juki egy korábbi verziót használt.

Ami Stella megjegyzéseit illeti, Marko jelezte, kár őket félteni...

- Hangosan felnevetett Marko.

A 2026-os áldozatvállalással és a lehetséges vereségre való felkészüléssel kapcsolatban megjegyezte: "Tisztában vagyunk a tennivalóinkkal!"

Marko hangsúlyozta, hogy az erőforrások megosztása során rendkívül tudatos és alapos megközelítést alkalmaznak. "Ehhez elengedhetetlen egy precíz terv és fegyelmezett csapat - nálunk mindkettő adott. Így nem látjuk, hogy ez hátrányt jelentene 2026-ra."

Laurent Mekies csapatfőnök pár hete elismerte, hogy az idei fejlesztés kitolásával valóban áldoznak egy keveset a 2026-os projektjükből. Szerinte azonban megéri ez az áldozat, mivel az elmúlt években az eszközeik és módszereik pontosságával voltak problémák, ezek vitték félre a teljesítményüket, és ennek helyretétele összességében a 2026-os autó fejlesztésére is jótékony hatással lesz. Emellett pszichológiai hatása is van: egy erős évzárással a Red Bull újra magabiztosan vonulhat el a téli szünetre, bízva az eljárásaiban és ötleteiben.

A Mexikói Nagydíjat követően Mekies is reagált Stella megnyilvánulásaira, és határozottan cáfolta, hogy a 2026-os motorproblémák miatt vállaltak volna extra köröket 2025-ben. "A fejlesztés folytatása - talán még intenzívebben is, mint a riválisaink - nem áll kapcsolatban a 2026-os évvel való magabiztossággal. Ha akkor váltottunk volna, amikor még nem voltunk elégedettek az idei autó teljesítményével, számos kérdéssel kellett volna szembenéznünk 2026-ban. Ezért döntöttünk úgy, hogy inkább többet fektetünk az idei autóba, hogy kiderüljön, ki tudjuk-e hozni belőle a rejtett potenciált."

Mekies világossá tette a dolgot.

Kiemelte, rosszabb lenne több fejlesztési kapacitással, de bizonytalanul nekivágni az új szabályrendszernek, mint úgy, hogy rászántak egy kis pluszt 2025-re, de legalább hisznek és bíznak magukban. Mekies már csak emiatt sem tart attól, hogy a fejlesztések mostani kitolása rossz hatással lehet a jövő évre. "Mi így csináljuk - teljesen függetlenül attól, más csapatok mit csinálnak -, mert úgy gondoljuk, hogy ebből profitálhatunk. Ily módon hitelesítjük a hozzáállásunkat, és egyből mindent kalibrálunk 2026-ra. Ha úgy gondolnánk, hogy hátrányos helyzetet jelentene számunkra a következő évre, akkor nyilván nem csinálnánk ezt. Tudjuk, hogy milyen árat fizetünk érte, de szerintünk ez kezelhető és megéri" - mondta Mekies.

Related posts