Az OpenAI-t követően két új szereplő is bejelentkezett, érdeklődve a Chrome böngésző megvásárlása iránt.

Még mindig ott lebeg a lehetőség, hogy a Google kénytelen lesz megválni a piacvezető böngészőjétől. Az azonban biztos, hogy bőven akad érdeklődő, aki szívesen megfontolná a vásárlást.
A cég saját böngésző fejlesztésén fáradozik, azonban ha a lehetőség adódik, nyitott arra, hogy megvásárolja a Google Chrome-ot a Google-tól - áll a Yahoo nyilatkozatában, amit a The Verge is közzétett.
Mint ismert, javában tart a Google trösztellenes pere az Egyesült Államokban, melynek eredményeképp akár a Google vezetőinek rémálma is valósággá válhat: a cég feldarabolása. A napokban zajló meghallgatások során már a Chrome böngésző eladása - és az OpenAI általi felvásárlása - is felmerült, valamint az is kiderült, hogy óriási összeget fizet a Google a Samsungnak azért, hogy ott legyen a cég készülékein a Gemini nevű mesterséges intelligenciájuk. Aminek még mindig elég jelentős a lemaradása a ChatGPT-hez képest.
Visszatérve a Chrome böngészőre: bár még egyáltalán nem biztos, hogy a Google népszerű böngészőjét el kell adni, máris több érdeklődő akadt. Az OpenAI mellett egy másik mesterséges intelligenciával foglalkozó vállalat, a Perplexity, valamint a Yahoo is jelezte, hogy szívesen megvásárolná a programot.
A Yahoo úgy tűnik, ráébredt, hogy a keresőpiacon a böngésző birtoklása is kulcsfontosságú tényező. Brian Provost, a cég keresési üzletágának vezetője kiemelte, hogy a keresések közel 60 százaléka webböngészőből indul, sok felhasználó közvetlenül a címsorból indítja el azokat. Ennek fényében a társaság 2024 nyara óta egy saját böngésző fejlesztésén dolgozik, amely jelenleg még csak prototípus formájában létezik. Azonban nem zárják ki, hogy létező szoftvereket is megvásároljanak, például a Chrome-ot – bár tudják, hogy ez több tízmilliárd dolláros befektetést igényelhet. Az Apollo Global Management, a Chrome jelenlegi tulajdonosa, potenciális partner lehet a folyamatban. Érdekesség, hogy az Apollo birtokában van a legendás, de mára már eltűnt böngésző, a Netscape névhasználati joga is.
A Chrome és más Google-szolgáltatások értékesítése nyilvánvalóan hozzájárulhatna a vállalat monopolhelyzetének enyhítéséhez, de számos kérdés merülne fel egy ilyen lépés kapcsán. A Chrome eladásával a vásárló olyan domináns pozícióba kerülne, amely már most is megfigyelhető: a böngésző globális piaci részesedése márciusban a Statcounter adatai szerint 66%-ot ért el. Ez a szám igencsak figyelemre méltó, különösen, ha összehasonlítjuk a második helyezett Safari 17,6%-ával.