A BMW stratégiája végre meghozta gyümölcsét: a vállalat továbbra is dominálja a prémium szegmenst.


Az autózást szeretni manapság majdhogynem lázadó gondolatnak számít a károsanyag-kibocsátási normák, villanyosítás, és csipogó, kormányt rángató biztonsági rendszerek világában. Pedig lehet egy autó elektromos, környezetbarát, szabályoknak megfelelő - ha nincs benne egy kis "akarom" érzés, akkor inkább csak közlekedési eszköz, mint vágytárgy. A BMW eladási számai is azt mutatják, hogy a vágykeltés kell ahhoz, hogy az értékesítés működjön.

A BMW esete remekül illusztrálja, hogy a tiszta jövőkép és az érzelmek harmóniája nem zárja ki egymást. A márka megközelítése nem arról szól, hogy egyetlen irányba kényszerítse a vásárlókat, hanem arról, hogy széles spektrumú lehetőségeket kínáljon: legyen szó elektromos, plug-in hibrid, benzines vagy dízel hajtásról – a döntés végső soron a vásárló kezében van. Ez a választási szabadság nyilvánvalóan vonzó és sikeres stratégiává vált.

Globálisan is nőnek a BMW számai, de ami különösen izgalmas: Magyarországon is vezetik a prémiumszegmenst. Ráadásul ez a lendület csak most kap igazán erőre: közeleg a debreceni gyár megnyitása, ami nemcsak új korszakot jelent a BMW magyarországi jelenlétében, hanem egyben az egyik legjobban várt elektromos modell, az új iX3 - a Neue Klasse SUV - érkezését is jelenti.

Egy különleges beszélgetésen vettünk részt Mester Andrással, a BMW Magyarország értékesítési vezetőjével. András nemcsak a számadatok világába kalauzolt el minket, hanem egy izgalmas víziót is megosztott, amely a vállalat jövőjét formálja.

A 2024-es év eladási statisztikái között bőven találni meglepő adatokat. Az egyik leglátványosabb, hogy miközben több hagyományos volumenmárka kiszorult a top 10-ből, olyan prémiummárkák, mint a BMW vagy a Mercedes-Benz simán beverekedték magukat az élmezőnybe. Ráadásul nemcsak bent vannak, hanem nőnek is: a prémiumautók értékesítése tavaly 10%-kal emelkedett Magyarországon.

A prémium autómárkák ma már nem csupán a kiváltságosok játékszerei; egyre több vásárló fontolóra veszi a BMW-t, aki korábban sosem gondolt erre a lehetőségre.

„Mester András szerint a titok a kreatív pozicionálásban és a valódi választékban rejlik: legyen szó egy kompakt SUV-ról vagy egy elegáns luxusautóról, a BMW minden jelentős szegmensben kínál megoldásokat.”

A prémiumkategória határai elmosódnak, főként az elektromos autóknál. "A Tesla és a kínai gyártók megjelenésével kicsit kitágult a prémiumkategória, a korábbi, tradicionális szereplők mellé számos újdonság érkezett" - állítja Mester. Érdekes, hogy a prémiummárkák árai kevésbé drágultak, mint a közepes kategóriájú modelleké, ami tovább ösztönözte a vásárlókat a prémium irányába történő váltásra.

A BMW népszerűsége már régóta túlmutat az X5 és X6 modelleken. Az élen álló ranglistán a 5-ös, a 4-es és az X1-es modellek foglalnak helyet, és figyelemre méltó, hogy ezek között az elektromos változatok aránya is jelentős.

Ha már a számok világába merülünk: bár elsőre talán nem mindenki vágyik az új 5-ös BMW azonnali birtoklására, a tények egészen más képet festenek. Az első három hónap során eladott 1501 BMW-ból 210 példány az ötös sorozatba tartozik. Emellett, a benzines és dízel modelleken túl, az M5 és az i5 is kiemelkedő népszerűségnek örvend.

"A Neue Klasse pontosan a megfelelő időben debütál" - nyilatkozza Mester. Az új modellcsalád első tagja, az iX3, várhatóan az egyik legmeghatározóbb prémium elektromos SUV-ként fog megjelenni Európában, és Debrecenben fogják gyártani. Ez nem csupán logisztikai szempontból jelentős előrelépés, hanem a márka értékét is jelentősen növeli.

Az i4 M50 tavaly a világ legnépszerűbb M-modelljeként tündökölt, ami remekül tükrözi, hogy az elektromos autók világában is bőven akad élvezeti faktor. "A BMW képes az ikonikus vezetési élményt elektromos formába önteni" - nyilatkozta a kereskedelmi igazgató. Ez az a jellegzetesség, ami még mindig kiemeli a márkát a versenytársak közül, még egyre zsúfoltabb piacon is.

Az idei év első három hónapja valóban figyelemre méltó eredményeket hozott: 1501 eladott autóval Magyarországon soha nem tapasztalt rekordot állítottak fel. "A célunk egyértelmű: meg kell őriznünk az első helyezést" - nyilatkozta Mester. A számok és a modellek tükrében, valamint a közelgő debreceni gyártás beindulásával, ez a cél messze nem tűnik elérhetetlennek.

A BMW tehát nem csupán a jelen kihívásaira reagál, hanem aktívan formálja a jövőt. A vállalat jól megtervezett stratégiája eredményes, a piac pedig pozitívan reagál. A vásárlók pedig olyan élményben részesülnek, amely magában foglalja a szabadságot, csúcsmodern technológiát és felejthetetlen vezetési élményt.

Related posts