Az eső lágyan hullott, miközben a versenypályán 80 percnyi várakozás övezte a traktorozást és a McLaren-showt a Belga Nagydíj keretein belül. Az időjárás kiszámíthatatlan játéka izgalmassá tette a napot, hiszen a traktorok szántották a vizes aszfaltot, mí

A Belga Nagydíj során a csapadék megjelenése mindig izgalmas fordulatokat hozhat. Négy évvel ezelőtt, 2021-ben például odáig fajult a helyzet, hogy csupán két kör megtétele után le kellett inteni a versenyt. Ebből a különös eseményből aztán szabálymódosítás is született, hogy elkerüljék a hasonló eseteket, és megakadályozzák, hogy valaki csupán két kör teljesítése után zsebelje be a futamgyőzelemért járó 25 pontot. Az eső tehát nemcsak izgalmakat, hanem új szabályokat is hozhat a motorsport világába.
Az F1-kocsik és az eső összeférhetetlenségét technikai oldalról jelenleg nehéz feloldani, a Belga Nagydíj esetében viszont úgy tűnt, megoldást jelenthet, ha augusztusról a nyár közepére, júliusra teszik át a futamot, 2025-ben viszont ez sem hozott változást: a verseny csak jelentős későssel indult el, mivel a rajt előtt leszakadó esőben balesetveszélyes szintre csökkent a látótávolság a kocsik által felvert víz miatt.
Ahhoz, hogy a versenyre valóban alkalmas környezet alakuljon ki, szinte másfél órát kellett türelmesen eltölteni, hiszen az eredetileg tervezett 15:00 helyett csupán 16:20-kor vághattak neki a résztvevők a megmérettetésnek. A nyolcvan perc során a nézőket számtalan izgalom tartotta ébren:
A verseny tényleges rajtja még mindig meglehetősen nedves körülmények között zajlott, de a pálya már száradozni kezdett, így a mezőny a biztonsági autó mögött indulhatott. A safety car négy kört tett meg a pályán, mielőtt a verseny végre lendületet kapott, és a rajt nem a megszokott álló helyzetből indult, hanem guruló rajttal. Ez azt jelentette, hogy a rajtrács helyett minden versenyző a biztonsági autó távozása után azonnal megkezdhette a versenyt. Az elhalasztott rajt következtében négy pilóta, akik eredetileg a boxutcából indultak volna, a mezőny végén helyezkedtek el: Carlos Sainz a beállítások módosítása miatt, míg Lewis Hamilton, Kimi Antonelli és Fernando Alonso motorcseréjük miatt kerültek hátra a rajtnál.
A szombati sprintfutam izgalmas kezdetét egy látványos előzés jelezte: a Kemmel egyenes végén Oscar Piastri, a szélárnyék segítségével, sikeresen megelőzte csapattársát, Lando Norrist. Ezzel a manőverrel pontosan azt ismételte meg, amit egy nappal korábban Max Verstappen hajtott végre. A holland versenyző számára ez a bravúr végül a sprintverseny megnyerését eredményezte, és Piastri számára is elegendő volt ez a korai, ügyes lépés ahhoz, hogy besöpörje a győzelmet.
Piastri előzése után az élmezőnyben gyorsan kialakult a sorrend, ahol a két McLaren magabiztosan vezetett. Verstappen, aki a harmadik helyről követte Charles Leclerc-t, minimális távolságra volt tőle, de komoly támadást nem tudott kezdeményezni. A hátulról, büntetése miatt 18. helyről induló Lewis Hamilton volt a legdinamikusabb versenyző, és nem meglepő, hogy ügyesen átvágott a mezőnyön. A futam negyedénél már öt pozíciót előrelépve a 13. helyen állt.
A 44 körös futam negyedénél világossá vált, hogy a pálya állapota jelentősen javult, és az átmeneti esőgumik is kezdtek elhasználódni, így elérkezett a kerékcsere ideje. A 14. körre mindenki áttért a száraz pályára optimális gumira. A McLaren csapatnál különös taktikát alkalmaztak: Piastri és Norris gumicseréjét nem egy időben, hanem két különböző körben hajtották végre, de ennek ellenére Norris megőrizte vezető helyét, 8 másodperces előnnyel Leclerc előtt, aki a harmadik pozíciót foglalta el. A kerékcserék során a legnagyobb nyertes Hamilton volt, aki egy körrel a többiek előtt váltott, és a 15. körben már a hetedik helyen autózott.
Ezután a helyzetek végre stabilizálódtak, és hosszú időn keresztül nem történt újabb átrendeződés a mezőnyben. A verseny feléhez érve a pilóták és csapataik már a stratégiáikat elemezték, hiszen a korábbi előrejelzésekhez képest a gumik kopása sokkal kifejezettebb volt, ami kérdőjelezte meg az egykiállásos taktikák hatékonyságát.
A McLarenek, akik dominálják a versenyt, nem találkoztak különösebb problémákkal, hiszen egyetlen kerékcserével zárták le a futamot. Az izgalmak forrása csupán a csapaton belüli küzdelem lehetett, hiszen Norris a hajrában körönként 6 tizedmásodpercet hozott vissza hátrányából. Ám a verseny során elkövetett kisebb hibák és a lekörözendő autók akadályozták, így végül nem tudta megelőzni Piastrit.
A két McLaren a szezon során már a hatodik kettős győzelmét ünnepelhette, míg Leclerc a dobogó harmadik fokára állhatott fel Piastri és Norris mögött. A mezőny hátsó részében Verstappen, George Russell, Alex Albon, Hamilton, Liam Lawson, Gabriel Bortoleto és Pierre Gasly zárták a versenyt, mindannyian pontszerző pozícióban. Gasly teljesítményének köszönhetően az Alpine, amely eddig a szezon leggyengébb formáját mutatta, végre pontot szerzett az ötödik futamon.
A győzelmével Piastri 16 pontra növelte előnyét a világbajnoki összetettben, ő 266, Norris 250 pontnál jár. Verstappen 185 ponttal a harmadik, majd Russell (157), Leclerc (139) és Hamilton (109) következnek. A csapatversenyben a McLaren már több, mint kétszer annyit gyűjtött, mint a második helyezett Ferrari - a McLaren 516-nál jár, a Ferrari 248-nál, a Mercedes 220-nál, míg a Red Bull 192-nél.
Folytatás augusztus első hétvégéjén, egy hét múlva a Hungaroringen a Magyar Nagydíjjal.