Úgy néz ki, hogy Colapinto biztosan megőrzi pozícióját az Alpine csapatánál - F1VILÁG.HU.


Colapinto és az általa váltott Jack Doohan is azon kevés aktív F1-es versenyzők közé tartozik, akik az idény első tizennégy futama után még nem szereztek pontot. Az argentin tavaly év közben robbant be a mezőnybe a Williams színeiben, Logan Sargeant helyére ugrott be - idén tavasszal pedig az Alpine döntött úgy, hogy lecseréli Doohant a rendkívül ígéretes dél-amerikai tehetségre.

A váltás azonban eddig nem hozta meg a várt áttörést: Colapinto legjobb eredménye továbbra is két 13. helyezés (Monacóban és Kanadában), miközben tapasztaltabb csapattársa, Pierre Gasly már háromszor is pontot szerzett - köztük egy hatodik hellyel a Brit Nagydíjon. Az Alpine eddigi összes, szám szerint 20 pontját Gasly hozta össze, miközben a csapat továbbra is üldözi a 9. helyen álló Haast.

Az utóbbi időszakban egyre inkább terjednek a híresztelések Colapinto esetleges távozásáról, sőt, a pletykák szerint a csapat a Mercedes tartalékversenyzőjét, Valtteri Bottast szeretné a helyére ültetni. A találgatások csak fokozódtak, miután Colapinto a Pirelli szerdai gumitesztje során balesetet szenvedett, és így megakadályozta a gyártó fontos adatainak összegyűjtését az Alpine A525-ös versenyautójával.

Mivel Bottas tapasztalata révén összehasonlítási alapot jelenthetne Gasly teljesítményéhez képest - amit sem Doohan, sem Colapinto nem tudott igazán nyújtani -, többen már biztosra vették a cserét.

A PlanetF1.com legfrissebb hírei alapján úgy tűnik, hogy az Alpine csapatának nincsenek konkrét tervei Colapintó elengedésére. A fiatal tehetség pozíciója egyelőre stabil az idény második felére, és a csapat mindent megtesz annak érdekében, hogy lehetőséget biztosítson számára a bizonyításra. Közben már a 2026-os csapatfelállás kidolgozásán is fáradoznak.

Ez nem jelenti azt, hogy Colapinto hátradőlhetne és kényelmesen elengedheti magát. Ha a gyenge teljesítménye nem mutat javulást, év végén könnyen cserére is sor kerülhet. A legvalószínűbb alternatíva pedig a jelenlegi tartalékos, Paul Aron, aki eséllyel pályázik a helyére.

A háttérben ugyanakkor nyomós érv Colapinto megtartása mellett, hogy az Alpine egy öt évre szóló szerződést kötött vele - tehát hosszabb távú projektként tekintenek rá. Csak akkor cserélnek, ha az idény hátralévő részében sem jön a várt fejlődés.

A 21 éves versenyző a Magyar Nagydíj hétvégéjén osztotta meg gondolatait arról, hogy mi az, ami jelenleg a legnagyobb kihívást jelenti számára.

"Még mindig van hova fejlődnünk, nem minden tökéletes" - osztotta meg a hungaroringi médiabeszélgetés során az újságírókkal, köztük az F1VILÁG.HU munkatársaival. "A hétvégék alatt néha félreértelmezzük a helyzeteket, ami hatással van az egész versenyhétvégénkre."

Eddig még sosem volt olyan hétvégém, amely során úgy éreztem volna, hogy mindent a lehető legjobban teljesítettünk, vagy hogy maximálisan kihoztuk az adott helyzetből a legjobbat - és éppen ezen igyekszem javítani a csapatommal együtt.

Nemrég Riccardo Patrese, a Formula-1 történetének egykori győztese, figyelmeztette Colapintót, hogy az Alpine tanácsadójaként visszatérő Flavio Briatore "olyan, mint egy időzített bomba, bármelyik pillanatban felrobbanhat." Ezzel arra utalt, hogy ha az olasz döntéshozó türelme elfogy, Colapinto helyzete is veszélybe kerülhet.

A pilóta azonban elmondta: egyelőre nem aggódik a jövője miatt: "Flavio nagyon támogató velem, és bízik abban a döntésben, amit hozott" - hangsúlyozta.

A problémát azonban ő maga is beismerte: hiányzik belőle az a szükséges önbizalom, amely elengedhetetlen az autóval való bánásmódhoz.

"Hiányzik az önbizalom az autóban, néha nem találom a ritmust a kanyarokban" - magyarázta. "Nehéz befordulnom, és emiatt nem érzem magam magabiztosnak."

Tavaly nem tapasztaltam hasonló nehézségeket – azonnal gyorsan tudtam reagálni, minden világos volt számomra. Most viszont kicsit nehezebben boldogulok. Ez az igazság: az önbizalmam nem olyan erős, mint egy évvel ezelőtt – de az F1 néha így alakul.

"Van némi előrelépés, de még mindig nem hozzuk ki a maximumot a hétvégéből. Nem találjuk el tökéletesen az összes edzést, és ezen mindenképp javítanunk kell. Nem érzem, hogy egyetlen hétvége során minden tökéletes lett volna - akár a saját teljesítményem, akár a stratégia, akár a beállítások szintjén. Mindig van valami, amit lehetett volna jobban csinálni."

Colapinto külön kiemelte, hogy paradox módon épp az idény első versenye, az imolai, volt számára a legjobb.

"Ha visszatekintek, Imola volt talán a legjobb hétvégém" - mondta. "Akkor vezettem először az autót hosszú idő után, először ültem az A525-ösben, először dolgoztam a csapattal. "Furcsa érzés, hogy a legjobb pillanatom az első futamom volt - és azóta valamiért csökkent az önbizalmam. Most próbáljuk megérteni, hogy miért."

A spa élmény után néhány módosítást eszközöltünk, amelyek részben hasonlítanak azokra, amiket akkoriban használtunk. Ha pontosan tudnánk, mi áll a probléma mögött, már rég megoldottuk volna - de most kezdünk csak ráébredni, merre is kellene elindulnunk.

"Általánosságban véve az autó egy kicsit trükkös a kanyarok bejáratánál, és ezen dolgozunk most. Amikor ez még rosszabb lesz, akkor én is jobban szenvedek - és ez szorosan összefügg a teljesítményemmel."

A Spában tökéletesen tisztában voltunk azzal, hol találjuk a gyengeségeinket, és merre érdemes elindulnunk. Rengeteg ötlet fogalmazódott meg bennünk, amelyeket a szabadedzéseken szeretnénk tesztelni. Biztos vagyok benne, hogy az autónkban rejlik a potenciál. Imolában, mielőtt módosítottunk a leszorítóerőn és egyéb beállításokon, minden sokkal simábban zajlott.

A nyári szünet alatt az F1-es csapatok számára kötelező a két hétig tartó teljes leállás, és Colapinto is ezt az időt fogja kihasználni, hogy feltöltődjön mentálisan.

"A nyári szünet remek alkalmat biztosít arra, hogy mindent újraértelmezzünk, és talán éppen erre van szükségem – bár nem teljesen vagyok benne biztos," mondta. "Számos területen előreléptünk, de valamiért még mindig úgy érzem, hogy semmi sincs igazán a helyén."

Related posts