A nyári hónapokban jelentős átalakuláson mennek keresztül a tévénézői szokások: a hagyományos, lineáris tévénézés népszerűsége drámaian csökken, míg a streaming szolgáltatások egyre inkább dominálnak. Ez a trend nem csupán a tartalomfogyasztás módját, han

A nyári hónapok során az RTL úgy döntött, hogy nem indít új műsort a főcsatornán. A csatorna tartalomfejlesztési és kampánytervezési prioritásai az őszi szezonra összpontosítottak, amely kereskedelmi és nézői szempontból is kulcsfontosságú időszak. Júliusban a hírműsorait és infotainment tartalmait kivéve főként ismétléseket sugárzott, de ennek ellenére kiélezett versenyt folytatott a TV2-vel. Az RTL főműsoridős közönségaránya 12,2% volt, míg a TV2 13,8%-os eredményt ért el, ahogyan azt a Nielsen Közönségmérése is megerősítette.
Az RTL Magyarország csatornái a hónapot 29,1%-os főműsoridős közönségaránnyal zárták, míg a TV2 Csoport 31,6%-ra növelte részesedését. A havi népszerűségi listát a Forma-1 versenyei uralták, hiszen az első és harmadik helyet is ők foglalták el. Az RTL Híradó figyelemre méltó teljesítménye révén a második és negyedik pozíciót is megszerezte, míg a Házon kívül című műsor is bejutott a legjobbak közé, a TOP 10-be.
Erősödő streaming, hangsúlyos RTL+ jelenlét
A nagyképernyős nézettségben a streaming évről-évre egyre nagyobb arányban részesedik, különösen a nyári hónapokban. A 18-59 éves korosztály esetében júliusban már a nézett idő 27,1%-a az "Other TV" kategóriába tartozó felületeken történt, vagyis a képernyő előtt ülők ilyenkor a nem lineáris tartalmak nézésével töltenek egyre több időt. Ez történelmi rekord: soha korábban nem volt ilyen magas az alternatív platformokon mért részesedés, és ebben jelentős arányban képviseltetik magukat a különböző streaming szolgáltatók, köztük az RTL+ is.
Az RTL+ saját gyártású reality műsora, az Exek csatája, kiemelkedő népszerűségnek örvendett, különösen július hónapban, amikor igazán a közönség szívéhez nőtt. A műsor jelenleg még csak a felénél tart, de már most az elmúlt év egyik legnagyobb sikereként tartható számon az RTL+ platformján. Az új előfizetők számát tekintve csupán a Bajnokok Ligája teljesített jobb eredménnyel.
Nyári ritmus, fókusz a streamingen
A nyári időszakban az RTL tudatosan helyezte a hangsúlyt a streaming szolgáltatásra: az RTL+ kínálata és az "Other" közönségarányai is azt igazolják, hogy a streaming térnyerése megállíthatatlan, a nyári hónapokban pedig még inkább kiugró. A következő időszakban új exkluzív bemutatók, sportesemények és lokalizált saját gyártások követik majd egymást az RTL+ kínálatában, ahogy a lineáris őszi programstruktúra is hamarosan elindul.
A nyári hónapokban is képesek a hírműsorok magukkal ragadni a nézők figyelmét.
Az RTL hírműsorai továbbra is a nézettségi rangsorok élvonalában állnak. A Híradó folyamatosan 20% feletti közönségarányt produkál, legutóbb 20,3%-kal zárva. A Fókusz is jól teljesített, 13,7%-ot ért el, míg a Házon kívül című műsor szintén a legnézettebb programok között szerepel, hiszen 16,6%-os nézettséggel zárta a hónapot.
A nézettségi adatok mellett a bizalom is kiemelkedő: a Reuters nemzetközi médiakutatása szerint az RTL jelenleg Magyarország legmegbízhatóbb hírforrása.
Nyolc év legjobbját prezentálta a kábelportfólió a főműsoridő varázslatos pillanataiban.
Az RTL kábelcsatornái kiemelkedő hónapot zártak: a főműsoridős közönségarányuk elérte a 16,8%-ot, ami az elmúlt nyolc év legkiemelkedőbb havi teljesítménye a kábelportfólió számára. Az RTL GOLD a történetének második legerősebb hónapját könyvelheti el, míg az RTL KETTŐ a 2023 végi sitcom-rebranding óta a legjobb hónapját teljesítette az egész napos adásidő alatt. A Sorozatklub csak kis különbséggel maradt el eddigi legjobb teljesítményétől.