Ifj. Érdi Tiborék kiemelkedő teljesítménnyel indították a Historic Európa-bajnokságot, hiszen a második helyezést érték el.

A Historic Vltava Rally második pozícióját szerezte meg ifj. Érdi Tibor és navigátora, Kerék István. A győzelmet azonban a WRC-rekorder Latvala elérhetetlennek bizonyult.
Az idei első futamán szerepelt a Historic Európa-bajnokságban az összetettben és a 4-es kategóriában is címvédő ifj. Érdi Tibor, Kerék István kettős, amely a Diósgyőr Rally megnyerésével hangolt a Historic Vltava Rallyra. A legnagyobb kérdés az volt, hogy meg lehet-e fogni a gyári háttérrel, profi versenyzői múlttal és máig érvényes WRC-rekorddal a háta mögött induló Jari-Matti Latvalát, aki hatalmas fölénnyel nyerte meg a szezonnyitó Costa Brava Rallyt.
A szombat délelőtti négy szakasz után már nyilvánvalóvá vált, hogy Latvala teljesen más dimenzióban versenyez, és csupán műszaki meghibásodás vagy vezetői hiba állíthatná meg. Az Érdi páros remek formát mutatott, bő fél percet adva a mögöttük haladóknak, mégis a második helyen álltak, közel egy perccel lemaradva a Toyota WRC-csapat finn mesterétől.
A szombati, utolsó, összességében negyedik szakasz során Latvalának akadtak nehézségei, miközben Érdiék megnyerték ezt a gyorsaságit, és majdnem 20 másodpercet adtak riválisuknak. A verseny első napja után a második hely megőrzése tűnt a reális célnak a vasárnapi folytatásra. Izgulni nem igazán kellett, hiszen Érdiék 50.6 másodperces előnnyel álltak a harmadik helyen versenyző Martin Koci előtt.
A vasárnapi második gyorson aztán mindkét párossal történt valami, Latvaláék defektet kaptak, míg Érdiék turbóproblémával küszködtek, ami meg is látszott az időeredményen. A finn páros megúszta a defektet, és szerencsére a szervizben a Ford Sierra Cosworth 4×4-et is sikerült összerakni az utolsó két szakaszra. Ezeken Latvala, ifj. Érdi sorrend alakul ki, miként a végelszámolásnál is.
A saját építésű Toyota Celica Turbo 4WD volánjánál ülő Jari-Matti Latvala újra megmutatta tudását, hiszen a Historic Európa-bajnokság második futamát is dominálva nyerte meg. Ifj. Érdi Tibor és csapata pedig remek második hellyel nyitották meg a sorozatot, ami biztató kezdet a számukra. A dobogó harmadik fokára a hazai kedvenc, Vojtech Stajf állhatott fel, aki Toyota Celica GT-4-gyel érkezett, de sajnos bő másfél perccel maradt le a magyar párostól. A 45 célba érkező versenyző közül Érdiék 43-at maguk mögé utasítottak, de Latvala továbbra is megfoghatatlannak tűnik a mezőny számára.