A szeszipari szövetség alapos kutatásba kezdett az új kampányának előkészítése érdekében, és meglepően izgalmas eredményekre bukkant.


Nagy András, a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács (MSZSZT) igazgatója kiemelte, hogy a legújabb statisztikák alapján a fiatalok alkoholfogyasztási szokásai paradox módon egyszerre tükrözik a tudatosságot és a mértéktelenséget. Ez a jelenség érdekes kihívások elé állítja a szakmát és a társadalmat egyaránt.

A Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács új, innovatív kampányt indít a 18-49 éves korosztály számára, amely a tudatos alkoholfogyasztásra fókuszál. A kezdeményezéshez egy átfogó, reprezentatív kutatás készült, amely feltérképezi a magyar lakosság alkoholfogyasztási szokásait.

"Minden évben indítunk egy ilyen tudatos alkoholfogyasztást népszerűsítő kampányt, most viszont szerettünk volna kicsit pontosabban látni a megkezdése előtt. Tehát a felmérés célja voltaképpen a kampány előkészítése volt" - számolt be az InfoRádióban Nagy András, a szeszipari szövetség igazgatója.

A felmérés eredményei rávilágítottak arra, hogy sokan tartózkodnak az alkoholfogyasztástól.

A statisztikák szerint a népesség 15%-a egyáltalán nem fogyaszt.

- magyarázta az igazgató, hozzátéve, hogy a maradék 85 százalék körülbelül három egyenlő részre oszlik aszerint, hogy hetente, havonta, vagy annál is ritkábban italozik-e. Kiderült az is, hogy Magyarországon a 18-49 éves korosztály körében a bor a legnépszerűbb, ezt a válaszadóknak több mint a fele fogyasztja, sört pedig majdnem ennyien. Emellett közel egyharmadnyi ember az, aki röviditalt, illetve koktélt is iszik.

"A végső elemzés szerint a magyarok átlagosan 2,4 italt fogyasztanak egy-egy alkalommal, de ez a szám kissé elvontnak tűnhet. Az egészségügyi szempontok miatt sokkal lényegesebb figyelembe venni, hogy egy adott személy mennyi etil-alkoholt iszik, vagyis a konkrét alkoholfogyasztásukra kell fókuszálnunk" - emelte ki Nagy András. Hozzátette,

Egy egység, ami egy italnak felel meg, lehet egy korsó sör, két deciliter bor vagy akár öt centiliter égetett szesz is.

"A szövetséggel végzett kutatásunk során arra voltunk kíváncsiak, hogy a fiatalabb generáció mennyire tudatos a fogyasztási szokásaiban. Az eredmények ezt tényleg alátámasztották, hiszen a fiatalok egyre inkább figyelnek arra, mit választanak. Ugyanakkor megfigyelhető, hogy amikor italra kerül a sor, hajlamosabbak a kísérletezésre és az új ízek felfedezésére" - nyilatkozta a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács igazgatója, hozzáfűzve, hogy a tudatosság növelésére még bőven van lehetőség.

A mostani egy digitális kampány, melyben influenszereket kértek fel, akik videókat fognak készíteni, személyes történeteiket mesélik el, és ezeket osztják meg az italmertek.hu oldalon. Nagy András úgy véli, ezek a kampányok ma már célratörőbbek.

Az igazgató hangsúlyozta, hogy különösen fontos kiemelni: alkoholos italok fogyasztása esetén, függetlenül a választott típustól, csupán a megivott mennyiség az, ami az egészség szempontjából mérvadó. Nagy András ezen kívül hozzátette, hogy egy friss kutatás rámutatott, miszerint a mai társadalom olyan mértékű stressznek van kitéve, hogy az absztinensek kockázatai magasabbak lehetnek, mint azoké, akik mérsékelt mennyiségben fogyasztanak alkoholt. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ez a megállapítás még mindig vitatott téma.

Related posts