Lázár minisztériuma ismételten kudarcot vallott a részben állami tulajdonú gép engedélyének megfelelő kiadásában.


Először január 26-án, a 2022-ben megszűnt Innovációs és Technológiai Minisztérium logójával együtt sikerült kiadnia az állam által beszerzett tehergép engedélyét az Építési és Közlekedési Minisztériumnak – számol be róla a 24.hu.

A minisztériumhoz tartozó Közlekedési Hatóság január 8-án, szerdán tette közzé az Airbus A330-as gép engedélyét is tartalmazó üzemben tartási engedéllyel rendelkező társaságokat felsoroló dokumentumot. Miután Hadházy Ákos független képviselő jelezte, hogy a dokumentum január 26-i dátummal jelent meg, rövid időn belül 2024. december 23-ra változtatták a kiadás időpontját és azt mondták, hogy adminisztrációs hiba történt.

A lap által megkérdezett repülési szakembere szerint az új időpont sem életszerű, mert a repülőgép éppen ezen a napon repült először azt követően, hogy novemberben végleg kikerült a korábbi üzemeltető WizzAir flottájából. Márpedig nehezen elképzelhető, hogy a délután hatkor véget ért repülés után még aznap kiadták volna az engedélyt.

Egy újabb apró hiba is felkerült a listára: az eredeti és a javított verziót egyaránt a 2022-ben megszűnt Innovációs és Technológiai Minisztérium, vagyis a Ministry for Innovation and Technology logójával tárták a nagyközönség elé. Ez a minisztérium Palkovics László vezetése alatt működött, és alá tartozott a légügyi szektor, amely a 2022-es kormányzati átszervezés során Lázár János felügyelete alá került.

A listán elsőként bukkant fel a Hungary Airlines Kft., melynek többségi tulajdonosa Wu Jiang, egy Magyarországon élő kínai üzletember. Mellette két kisebbségi tulajdonos is jelen van: egy pekingi vállalat, valamint az Air Hungary Szolgáltató Zrt., amely tavaly november óta állami kézben van.

Related posts