A fénye megfakult, de még nem tűnt el teljesen Európa legkeresettebb autója.

Évtizedeken át teljesen egyértelmű volt, hogy Európa legnépszerűbb autója a Volkswagen Golf. A modell dominanciája már évek óta megtört, de friss adatok még inkább rámutatnak az autó népszerűségvesztésére. A Golf jövője ugyanakkor nem kérdéses.
A Volkswagen Golf a márka legnagyobb sikerének számít, hiszen 1974-es bemutatása óta több mint 37 millió példány látott napvilágot. Ezzel a Golf már túlszárnyalta a legendás Bogár eladásait is. Jelenleg a nyolcadik generációjánál tartunk, amely, bár nagyon népszerű, úgy tűnik, hogy nem fogja megdönteni a korábbi modellek rekordját, mivel az eladások az utóbbi időben csökkentek. A jövő kihívásokkal teli, de egy dolog biztos: a Golf továbbra is a Volkswagen szívében él majd.
A Reuters a VW elbocsátásairól szóló cikkében írt arról is, hogy míg 2015-ben még egymillió feletti volt a Golf eladása egy évben, addig tavaly csak 300 ezer készült a modellből, idén pedig 250 ezres eladással számol a gyártó.
Négy évtizeden át Európa legkelendőbb modellje volt a Volkswagen Golf, 1983 és 2021 között összesen ötször fordult elő, hogy ne az aktuális Golfból adják el a legtöbb a kontinensen (1997-ben a Fiat Punto, 2003-ban a Peugeot 206, 2005-ben és 2006-ban az Opel Astra, 2008-ban pedig a Peugeot 207 taszította le a trónról a Golfot), ugyanakkor az elmúlt három évben már nem a Golf dominál, a Peugeot 208, a Tesla Model Y, tavaly pedig a Dacia Sandero fogyott a leginkább, ha pedig a VW előrejelzése pontos, akkor 250 ezres darabszámával vélhetően 2025-ben sem lesz Európa legnépszerűbb autója a Golf.
Jól látható, hogy Európa legnépszerűbb autója rendszeresen egy kisautó (a Golf hegemóniája előtt az 1970-es évek második felét a Renault 5 uralta), ám ennek ellenére a SUV-k egyre népszerűbbek, ami meglátszik a városi modellek eladásán is. A Volkswagenen belül is érződik a változás szele, Európában csak 13 ezerrel fogyott több Golf, mint T-Roc tavaly.