Okostelefon hiányában kizárólag angol nyelvű felületen érhetjük el az Ügyfélkapu+-t - tudósít az Alfahir.hu.
2025-től kezdődően a magyar állam hivatalos nyelvén kizárólag alkalmazás használatával végezhetjük az ügyintézést.
Január 16-tól véget ér az Ügyfélkapu néven ismert belépési rendszer működése. Ezt követően az Ügyfélkapu+ veszi át a szerepét, valamint a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) alkalmazásának használata válik lehetővé.
Az új kétfaktoros azonosítást elsősorban okostelefonon keresztül lehet intézni, de elvileg be lehet állítani számítógépen is. Erre két lehetőség kínálkozik, a Verifyr és a TOTTP.ATP - írja a 24.hu.
Sajnos mindkét szoftver kizárólag angol nyelven érhető el. Így a magyar állampolgárok számára az ügyintézés továbbra is csak okostelefonon keresztül, a hivatalos nyelvünk használatával valósítható meg.
A 24.hu átfogó útmutatót készített a két szoftver, a Verify és a TOTTP.ATP működéséről. A Verify használatával kapcsolatos információkért kattints ide, míg a TOTTP.ATP kezelésére vonatkozó részletekért itt találhatsz hasznos tudnivalókat.
A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) december elején felvetette, hogy a bevezetését halasszák el az Ügyfélkapu+ rendszernek, mivel...
Egy friss felmérés alapján meglepően kevesen tudják, hogy az állam milyen elvárásokat támaszt az elektronikus ügyintézés során.
A szakemberek tapasztalatai szerint az állampolgárok még az authentikátor kifejezést se tudják értelmezni, a QR kódos regisztrációt pedig bonyolultnak, érthetetlennek tartják.
A Jobbik is kifejezte ellenérzéseit az új rendszer bevezetésével kapcsolatban.
"Januártól magyarok millióinak lesz olyan a viszonyuk az államigazgatáshoz, mint száz évvel ezelőtt az írástudatlan bennszülötteknek a gyarmati hatóságokhoz: kénytelenek leszünk alávetni magunkat az új rendszernek, de közben alig értjük, mi történik velünk."
Adorján Béla pártelnök hangsúlyozza, hogy a Jobbik követelései között szerepel az is, hogy a személyes ügyintézési lehetőségek megmaradjanak, ameddig a társadalom ezt igényli.