Jézus története új magasságokba emelkedik - a Királyok Királya megdöntötte a korábbi határokat, és legyőzte az Egyiptom hercegét.

Mi a közös Pierce Brosnanban, Uma Thurmanben és a bibliai történetekben? A válasz a Királyok Királya, az az animációs film, amely már a hivatalos bemutatója előtt lenyűgöző 14,6 millió dolláros bevételt generált. A Charles Dickens művének adaptációja mögött rejlő siker talán abban keresendő, hogy a producerek időben észlelték: a vallásos témák iránt érdeklődő közönség hosszú időn át alulmaradt Hollywood kínálatában.
A "Királyok Királya" című bibliai inspirációjú animációs film történelmi rekordot döntött, hiszen a vallási animációs alkotások között a legnagyobb nyitóbevételt produkálta, felülmúlva az 1998-as "Egyiptom hercege" teljesítményét – ráadásul mindez a hivatalos premier előtt történt!
Csütörtökig a film már 14,6 millió dolláros előértékesítési bevételnél járt az amerikai piacon, ami egyértelműen jelzi, hogy "létezik közönség és piac a vallásos tartalmú szórakoztatásra" - nyilatkozta Raymond Arroyo, a Fox News munkatársa.
A film alapját Charles Dickens klasszikus műve, Az Úr élete képezi, amelyet az író egykoron saját gyermekeinek mesélt el. Ezt a meghitt pillanatot a film vásznán is megjelenítik, így a nézők bepillantást nyerhetnek Dickens családi életébe és az írói ihlet forrásaiba.
A produkció különlegességét egy olyan A-listás szinkronszínészekből álló csapat adja, mint Pierce Brosnan, Uma Thurman, Kenneth Branagh, Mark Hamill, Ben Kingsley, Forest Whitaker és Oscar Isaac. E kiváló művészek jelenléte garantálja, hogy a film élménye igazán felejthetetlen legyen.
Arroyo véleménye szerint a film két fontos aspektusból is tanulságos: "nem csupán a hit mélységeit tárja fel a fiatalok előtt, hanem egy híres regényíró életművével is megismerteti őket."
A szakértők egyetértenek abban, hogy a vallási témájú szórakoztatás piaca folyamatosan növekszik. Doug Eldridge PR-szakértő megjegyezte: "A film sikere részben az időzítésnek (húsvét előtt egy héttel), részben pedig a nemzeti érzület változásának köszönhető, amely nyitottabban fogadja a hagyományos keresztény értékeket bemutató tartalmakat".
Arroyo felhívta a figyelmemet arra, hogy két évtizeddel ezelőtt Mel Gibson A passió című alkotása megmutatta, hogy a vallásos filmek is képesek komoly sikereket elérni, még akkor is, amikor Hollywood elhanyagolta ezt a közönséget.
Arroyo kifejtette, hogy az emberek nem vágynak arra, hogy prédikációkat halljanak egy vallásos film keretein belül. Sokkal inkább azt várják el, hogy az érzéseiket elismerjék és tiszteletben tartsák. A legjobbnak tartott vallásos projektek éppen ezt a megközelítést képviselik.