A PepsiCo a közelmúltban végrehajtott áremelését követően zsugorító stratégiát alkalmaz, hogy újra növelje eladásait - számol be a Világgazdaság.


A PepsiCo tavaly a várakozások alatt teljesített, különösen az amerikai piacon, ahol a súlycsökkentő injekciók népszerűsége csalódást okozott a vállalat számára. Most a cég a saját termékeik súlyának csökkentését fontolgatja, hogy jobban alkalmazkodjanak a fogyasztói igényekhez, nem pedig a saját működésük racionalizálása érdekében.

Elkerülte a sikerélmény a PepsiCót, legalábbis a tavalyi évzáró negyedév számaiból ez derül ki, és az üdítőitalokat és snackeket gyártó óriáscég jövőképe sem tűnik befektetői szemmel túl rózsásnak. Ennek megfelelően a kedden, kora délután publikált gyorsjelentésre 2 százalékos árfolyamesés volt a válasz a New York-i tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben.

A vállalat éves profitja és a negyedik negyedéves bevétele is alulmúlta az elemzők által várt eredményeket. Különösen aggasztóak a cég legnagyobb piacáról, Észak-Amerikából érkezett adatok, ahol a fogyasztói trendek, amelyek az egészséges életmód és táplálkozás irányába mozdulnak el, láthatóan nem találtak megfelelő választ a PepsiCo részéről.

A PepsiCo hazai piacon nem tudja megtalálni a helyes irányt.

A sós rágcsák és a már zérósított üdítők iránti kereslet egyértelműen csökkenő tendenciát mutat, vagy éppen stagnál, és ebben a PepsiCo nemrégiben végrehajtott áremelése is jelentős szerepet játszik. A magasabb árak miatt sok vásárló az olcsóbb alternatívák felé fordul, ami a konkurencia számára kedvező helyzetet teremt. Az infláció továbbra is érezhető hatással bír, és a vállalatnál már azon gondolkodnak, hogy a Milka példáját követve, esetleg csökkentik az egyes termékek kiszerelését, hogy így próbálják kezelni a helyzetet.

Talán abban bízva, hogy a vásárlók nem veszik észre a trükköt, a PepsiCo intenzívebb reklámkampányokat indít, hogy visszanyerje az eltévedt fogyasztókat, akik még mindig érdeklődnek a márka jól ismert termékei iránt. Észak-Amerikában ez a stratégia különösen hangsúlyos.

az évzáró negyedévben, míg egy évvel korábban még 7 százalékos plusszal büszkélkedhettek. A másik kiemelt egységük, a csipszeket és rágcsálnivalókat gyártó Frito-Lay North America 0,5 százalékos visszaesést könyvelhetett el, szemben a tavalyi 9 százalékos növekedésével. A negyedévben végrehajtott átlagosan 3 százalékos áremelés tehát megtette a hatását.

A vállalat vezetősége egyértelműen abban bízik, hogy az idei év során tett erőfeszítéseik gyümölcsözőek lesznek, és sikerül visszatérniük a megszokott növekedési ütemhez. Továbbá, elkötelezték magukat amellett, hogy termékkínálatukat megfizethetőbb árú termékekkel bővítik, amihez szükséges beruházásokat fognak eszközölni. A termékfejlesztés szintén kiemelt prioritást élvez számukra.

Related posts