Magyarországra érkezik egy különleges üzemanyag, amely még sosem volt elérhető a hazai töltőállomásokon. - Világgazdaság


Hat-nyolc olyan töltőállomás is megjelenhet Magyarországon, ahol hidrogént lehet majd tankolni.

Az Európai Unió 2023-ban elfogadott rendelete, amely az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának fejlesztésére vonatkozik (AFIR), célul tűzte ki, hogy 2030 végéig hidrogéntöltő állomásokat létesítsen a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) mentén. Ez a lépés fontos része az unió fenntartható közlekedési céljainak, és a zöld energia irányába tett előrelépést jelenti.

Korábban a Világgazdaság is beszámolt arról, hogy meghatározták azokat a kulcsfontosságú helyszíneket, ahol a közúti teherfuvarozók számára a hidrogéntöltő állomások telepítése a legnagyobb előnyökkel járhat. Az elemzés eredményeként öt helyszín került a legmagasabb prioritású kategóriába. Érdemes megjegyezni, hogy Ausztriában összesen hat helyen érhető el hidrogén.

Az Európai Unió előírásai alapján a törzshálózat mentén maximum 200 kilométeres távolságra minimum napi 1 tonna összesített kapacitással rendelkező, legalább 700 bar nyomású adagolókkal ellátott nyilvános hidrogéntöltő állomásokat kell létesíteni. Ezenkívül elvárás, hogy 2030. december 31-ig minden városi csomópontban legalább egy ilyen nyilvános hidrogéntöltő állomás legyen elérhető.

A Toyota Motor Europe a hidrogéntöltő állomások fejlesztésére irányuló stratégiájának keretében két jelentős partnerrel, a francia Hydrogen Refueling Solutions (HRS) szakértő csapatával és az energiaipar élvonalában lévő multinacionális ENGIE vállalattal fogott össze. Céljuk, hogy a TEN-T hálózat mentén egy "gyors, sokoldalú és költséghatékony" hidrogéntöltő infrastruktúrát alakítsanak ki, amely hozzájárul a fenntartható közlekedés jövőjének megteremtéséhez.

Az innovatív Twin Mid Flow (TMF) technológia forradalmasítja a járműtöltést, hiszen a dupla töltőfejes rendszer révén jelentősen megnöveli az átáramlási sebességet. Ennek köszönhetően a könnyű haszonjárművek és személyautók mindössze 5 perc alatt, míg a nehéz teherautók csupán 10 perc alatt tölthetők fel. Korábban a töltőállomások üzemeltetőinek két eltérő rendszerű töltőpontra volt szükségük, így az új technológia nemcsak gyorsabbá, hanem költséghatékonyabbá is teszi a kúthálózat kiépítését.

Az innovatív technológia lehetőséget teremt a gyors és gazdaságos telepítésre, így potenciálisan hozzájárulhat az AFIR-rendeletben meghatározott célok eléréséhez.

Related posts