Verstappen rajtja kulcsszerepet játszott a verseny kimenetelében Imolában.


A címvédő és négyszeres világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője magabiztos győzelmet aratott a vasárnapi Forma-1-es Emilia Romagna Nagydíjon, Imolában.

A 27 éves Verstappen elsősorban a rajt utáni remek előzési manőverének köszönheti a sikerét. Amely az idei második és pályafutása 65. futamgyőzelme.

A címvédő után Lando Norris, a McLaren brit pilótája érkezett másodikként a célba. Harmadik helyen csapattársa, az ausztrál Oscar Piastri teljesítette a versenyt, aki továbbra is vezeti a világbajnoki pontversenyt.

A rajtnál Verstappen elrugaszkodása nem volt tökéletes. Ugyanakkor a címvédő az első kanyarnál nagyon késői féktávot vett. Majd egy bátor és agresszív, de remekül kivitelezett manőverrel a külső íven megelőzte a pole pozícióból startoló Piastrit.

A McLaren ausztrál versenyzője annyiban "segített" a hollandnak, hogy túl hamar kezdett el fékezni a kanyar előtt. Így a riválisnak lehetősége nyílt bemenni mellé.

A 10. kör végén a verseny állása a következőképpen alakult: Verstappen állt az élen, őt követte Piastri, majd George Russell a Mercedes színeiben, és végül Norris zárta a sort a negyedik helyen.

Úgy tűnt, hogy a csata csupán a harmadik helyért fog zajlani. És valóban, hamarosan beigazolódott a sejtés, hiszen Norris néhány kör elteltével egy izgalmas párbaj után megelőzte Russellt. Ezt követően a Mercedes azonnal a boxba irányította Russellt egy kerékcserére.

Két körrel később Piastri is új gumikat kapott, azonban a jobb első abroncs cseréje kicsit tovább tartott a tervezettnél. Ennek következtében az ausztrál pilóta néhány másodpercet elveszített a verseny során.

A 29. körben a McLaren csapata behívta Norrist a boxba, ám ezt követően a versenybíróság azonnal virtuális biztonsági autós fázist rendelt el.

Ekkor minden pilóta, aki még nem cserélt kereket, a boxba hajtott. A kerékcserék után Verstappen magabiztosan vezetett.

Mögötte Norris száguldott másodikként, Alexander Albon (Williams) pedig harmadikként. Piastrinak ugyanis ismét új abroncsokat tettek az autójára, de ez a csere sem volt tökéletes.

A 40. körre Piastri bravúrosan megelőzte Albont, így felugrott a harmadik pozícióba. Eközben a 11. és 12. helyről induló Ferrarik is látványosan közelítettek az élmezőnyhöz. Lewis Hamilton az ötödik, míg Charles Leclerc a hatodik helyen állt.

A 47. körben, a hazai szurkolók lelkes támogatása mellett, Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) váratlan műszaki problémával küzdött, amely miatt a fűre kényszerült. Ezt követően a biztonsági autó vonult a pályára, hogy biztosítsa a verseny biztonságos folytatását.

Ennek hatására a mezőny szinte minden versenyzője a boxba hajtott, hogy kerékcserét végezzen. Piastri azonban úgy döntött, hogy a pályán marad. Ezzel a második helyet szerezte meg Verstappen mögött, míg Norris a harmadik pozíciót foglalta el. Őt követte Leclerc, majd Albon, Russell és végül Hamilton a további sorrendben.

Az újraindítás az 53. kör végén zajlott le.

Norris viszont megelőzte csapattársát és feljött másodiknak. A mezőnyben ekkor leggyorsabb Hamilton három előzés után Piastrit már nem tudta utolérni. Így meg kellett elégednie a negyedik pozícióval.

Az Emilia Romagna Nagydíj három napja alatt összesen 242 ezer szurkoló látogatott el a helyszínre, ezzel új rekordot állítva fel az imolai versenypálya történetében.

A világbajnoki idény a jövő hétvégén Monte-Carlóban, a Monacói Nagydíjjal folytatódik.

Related posts