A Maersk figyelmeztetése aggasztó jeleket mutat a vámháború következményeivel kapcsolatban. A cég vezetői arra figyelmeztetnek, hogy a kereskedelmi feszültségek tovább súlyosbíthatják a globális ellátási lánc zavarait, és jelentős hatással lehetnek a nemz


A Maersk módosította idei globális konténerpiaci prognózisát, figyelembe véve a fokozódó gazdasági és geopolitikai kockázatokat. Ennek ellenére a vállalat profitkilátásait változatlanul tartja.

Donald Trump vámintézkedései világszerte arra ösztönözték a vállalatokat, hogy alacsonyabbra állítsák be értékesítési előrejelzéseiket. Ez a lépés a jelentősebb gazdaságok növekedési kilátásainak lefelé történő korrekcióját is eredményezte, amely közvetlen hatással van a tengeri áruszállítás iránti keresletre.

A világkereskedelem iránytűjeként számon tartott Maersk bejelentette, hogy a korábban előrejelzett 4%-os növekedéssel ellentétben, jelenleg az idei évre a globális konténerforgalom mennyiségét 1%-os csökkenés és 4%-os növekedés közötti tartományba várja.

Eddig a kereskedelmi háború leginkább az USA és Kína között zajlik, a világ többi részén változatlanul folytatódik a kereskedelem - mondta Vincent Clerc vezérigazgató a Bloombergnek adott interjúban.

A politikai bizonytalanság és a kereskedelmi háború további eszkalálódásának veszélye árnyékot vet az amerikai gazdasági kilátásokra

- közölte a Maersk az első negyedéves gyorsjelentésében.

Amennyiben a kínai exportőrök új piacokra terelik a kieső amerikai exportot, az protekcionista intézkedésekhez vezethet, melyek szélesebb körű kereskedelmi konfliktusokat idézhetnek elő.

- tette hozzá.

A Maersk, amely a világ konténerflottájának körülbelül 14%-át menedzseli és 60 kikötőt működtet, azon globális vállalatok közé tartozik, amelyek jelentős mértékben érzik a vámok hatását. Ugyanakkor a cég optimistán tekint a jövőbe, hiszen a szállítmányozás terén Európában növekedést vár. Ez a remény a kontinens, különösen Németország, által végrehajtott gyorsított beruházásokra alapoz, amelyek között a védelmi szektor fejlesztése is szerepel.

A globális konténer-kereslet kilátásai az év hátralévő részében továbbra is rendkívül bizonytalanok, amit a gyorsan változó kereskedelempolitikai környezet és az Egyesült Államokban növekvő recessziós kockázatok alakítanak

A Maersk bejelentette, hogy a második negyedévben továbbra is növekedésre számítanak. Ezt különösen akkor tartják valószínűnek, ha a szállítmányozók kihasználják a vámok 90 napos felfüggesztését, ami lehetőséget teremt a szállítások előrehozására és a készletek bővítésére.

A Maersk a 2023-as évre továbbra is 6 és 9 milliárd dollár közötti EBITDA-t céloz meg. Az idei első negyedévben a vállalat EBITDA-ja 70%-os növekedést mutatott, elérve a 2,71 milliárd dollárt az előző év hasonló időszakához képest, ezzel felülmúlva az elemzők által előre jelzett 2,41 milliárd dollárt.

Természetesen! Itt van egy egyedi változat: **Forrás: Reuters hírügynökség**

A címlapkép egyedi illusztrációként szolgál. A kép forrása: Getty Images.

Ez a szöveg nem tekinthető befektetési tanácsadásnak vagy ajánlásnak. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a következő információk kizárólag tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik a szakmai jogi vagy pénzügyi tanácsadást.

Related posts